Cred că singurele ocazii când mai pun mâna pe reviste de glamour/modă/whatever-they-are-called sunt când merg la coafor sau la ginecolog. Pentru că doar acolo le mai găsești. Poate și la stomatolog, dar nu am mai ajuns de mult acolo, ca să vă zic.
Eram în sala de așteptare și pentru că nu mai aveam la ce să mă uit pe telefon, am pus mâna pe o revistă de glamour, ca să mă uit la… poze :-) să mai văd ceva outfit-uri, ceva idei, ceva… valoare? Vai ce greșeală!
Nu știu de ce mi-au căzut ochii pe editorialul de la început unde editoarea șefă își vărsa amarul cum că revistei i s-au adus critici că de ce nu publică și subiecte de interes actual din domeniul business sau bursier (parcă, nu mai știu exact de ce se plângea). Și zicea acolo sus și tare că ei sunt o revistă de modă, nu de business. Că asta vor femeile, să se desfete cu idei despre haine și machiaj, nu să știe ce se întâmplă prin nu știu ce țări.
Bineînțeles că nu a zis chiar cu cuvintele astea, dar asta era ideea. Și am rămas cu gura căscată pentru că ce „modă” promova revista respectiva era o chestie de domeniul S.F.-ului. Nimic care să adauge valoare ținutei unei persoane sau să scoată în evidență corpul, care nu e 90-60-90 sau de tip clepsidra (femeile care mă citesc, știu despre ce e vorba).
Totul ce prezentau erau poze de pe catwalk și produse scumpe de la branduri cunoscute; produse pe care cineva cu un salariu normal de România nu și le permite chiar ușor, iar pentru alte persoane o pereche de leggings reprezintă chiar întregul salariu.
Într-o revistă am văzut chiar lângă pagina cu haine, o pagină cu reclamă la credit la nu știu ce bancă. Mesajul pe care l-am înțeles eu este: „N-ai bani? Nu-i bai! Împrumută-te un pic, doar ca să arăți ca o marionetă de pe catwalk. Uite aici o ofertă avantajoasă de creditare.”
Vreți să vorbim despre modă? Adică ce se poartă în acest moment în timp? Ce prezintă revistele ălea nu e modă. Nu conform definiției modei! Sunt doar copaci tăiați degeaba pentru ca niște oameni plictisiți să aibă ce să răsfoiască în săli de așteptare.
Vreți modă? Super! Hai să ne uităm la cum se îmbracă ceilalți pe stradă și să începem prin a imita stilurile care ne plac! Și apoi îl vom găsi pe al nostru și vom deveni noi exemplu.
Nu mă înțelegeți greșit. Sunt absolut convinsă că sunt femei care sunt înnebunite să aibă ceva pe care să scrie o firmă celebră, chiar dacă acel ceva este un portvizir din pânză făcut în Vietnam. Și probabil că lor li adresează acest tip de reviste.
Însă ce mi se pare cumva ridicol este că aceste reviste nu sunt scumpe. Sunt doar 12-15 lei, uneori au și mostre de fel de fel de produse doar ca să se vândă. Și lumea le cumpără pentru că primesc acel mini-ceva gratis. Dar nu primesc valoare pentru banii pe care îi dau. De ce ar vrea cineva așa ceva?
Leave a Reply